söndag 1 juli 2007

Youngblood Ögonskugga



Jag gillar helt klart färgen på min nya Youngblood-skugga Fire Opal, diskret rosa med lätt koppar skimmer eller i vissa ljus lite rosa/peach (ganska svårbeskriven färg). Färgen är riktigt snygg till blåa ögon som förstärks och får ett extra piggt intryck. Den är lätt att jobba med på ögat och håller bra.

Däremot förstår jag mig inte på förpackningen! En liten smal cylinder, där toppen har små hål för att dutta ut skuggan. Det finns ingen kant runt så när du tagit bort/gjort hål i skyddsplasten så kommer en massa skugga att läcka ut om du vänder på burken och sedan öppnar locket. Locket är dessutom väldigt litet så att jobba in skuggan i penseln är besvärligt, dessutom känns det inte bra att hålla i burken och locket. Ja, jag kände mig helt enkelt fumlig med burken...definitivt ingen smart förpackning.

Betyg: -3/5

2 kommentarer:

Makeupstuff sa...

Hm... är inte förpackningen menad att användas precis som alla andra mineralprodukter? Att man skakar ut lite i locket genom "ströaren" för att kunna applicera med pensel?
De flesta sådana förpackningar brukar vara så täta att det inte brukar ramla ut något i locket om det är påskruvat, jag oroade mig alltid för det i början. Synd att den här inte är så tät.

Smink o Sådant sa...

makeupstuff,
Jo, förpackningen ska fungera som hos andra mineralprodukter och denna håller väl ok men lite läcker ut och då finns ingen kant som samlar upp. Locket är lite litet när man ska jobba in i penseln. Men hur som helst så gillar jag själva skuggan!