tisdag 24 juli 2007

Min favoritbas när det gäller ögonskuggor.



Jag gillar ögonskuggor! När jag kollar in smink faller ögonen direkt på ögonskuggorna. Men när det gäller basen, den jag har över hela ögat, så spelar det ingen roll hur många jag än provar och köper så återvänder jag alltid till samma - UniQue Eye shadow Atlanta från cosmopharma (f.d. Volare).

Atlanta är en aloe vera-baserad ögonskugga med Vitamin E i make up-serien UniQue som enbart säljs genom "hemförsäljare" (konsulenter som typ Mary Kay, Oriflame mm). Jag köper normalt inte smink eller produkter av denna typ men dessa är riktigt bra! Jag har problem med allergi men har aldrig haft problem med sminket från cosmopharma. Atlanta är en ljust, ljust rosa skugga som passar perfekt för bas på hela ögat. På mig som är väldigt ljus i hyn blir det ingen direkt färg av denna, men den jämnar ut och ljusar upp. Jag har även köpt färgen Chicago som är en nyans mörkare, perfekt nu på sommaren (eller för er som inte är så bleka som jag).

Atlanta och Chicago passar som bas till exempelvis rosa, lila och bruna nyanser. Skuggan glider på lätt, den är lätt att jobba med och har bra pigment. Håller hela dagen och lägger sig inte i veck. En skugga jag troligtvis aldrig kommer att överge!

Betyg: 5/5

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vill bara förtydliga att cosmopharma inte är fd volare då deras produkter dr melumads fortfarande säljs av Avera, ett missförstånd som många tyvärr har.