fredag 29 juni 2007

Löspuder - Vilket gillar jag bäst?



Sedan jag provade i.d. Bare Escentuals Mineral Viel trodde jag aldrig att jag skulle vilja använda något annat puder. Men...så börjar mitt kära puder ta slut och då kliade det i fingrarna att prova något nytt. Jag älskar ju Tromborgs mineralfoundation så varför inte prova deras Mineral Rice Setting Powder? Så när jag var i Köpenhamn passade jag på att inhandla ett.

Nu har jag gått omkring i två dagar med Tromborgs puder på ena ansiktshalvan och id:s på andra. Båda är transparenta så ni behöver inte oroa er att jag gått omkring och sett dum ut med olika nyanser :)

Mineral Veil och Mineral Rice Setting Powder är löspuder och jag har valt de transparenta versionerna men båda finns i en lite mörkare version också. De fixerar make up-en, minskar porerna och mattar ner. Båda känns väldigt "silkiga" och tunna på huden och man känner sig inte pudrig, dessutom håller de väldigt bra och länge.

Den största skillnaden är att man får jobba lite mer med Mineral Veil innan den går in och Mineral Rice Setting Powder känns lite "vitare" och pudrigare (jag har den ljusaste varianten) innan man jobbat in den, men det går och andra sidan väldigt fort. Jag skulle nog säga att Mineral Rice Setting Powder mattar ner aningen bättre än Mineral Veil och håller huden matt lite, lite längre. Men skillnaden är väldigt liten.

Resultaten är annars lika bra och jag rekomenderar båda! Nästa gång jag handlar puder blir det definitivt ett av dessa. Vilket....tja, det avgörs nog av slumpen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa kanske är att använda puder o foundation av samma märke..?

Smink o Sådant sa...

Jag gillar båda så jag får se vilken det blir...eller så kanske vill jag prova nytt igen när detta är slut :)