tisdag 21 augusti 2007

Lancôme ögoncreme



För en tid sedan fick jag en liten present när jag handlade två Lancôme-produkter. I den lilla necessären fanns bland annat High Résolution Yeux, Anti-Wrinkle Eye Cream (5 ml). Nu har jag använt upp ögoncremen och tänkte dela med mig om vad jag tyckte.

Första känslan är att cremen är ganska "tjock" så jag började att bara använda den på natten, men den går ganska snabbt in i huden så den funkar även att ta på innan make upen.

Cremen återfuktar bra, känns skön och luktar ingenting. Däremot hade jag förväntat mig en uppstramande känsla då det är en en anti-wrinkle creme men den känns inte alls uppstramande och den minskar inte puffighet under ögonen, mörka ringar eller linjer.

En ok creme om man vill ge området kring ögat fukt, men inget jag kommer att köpa.

Betyg 5-/10

2 kommentarer:

Malin sa...

Hm, bra att veta! Jag tycker att det är fasligt svårt att hitta en riktigt bra ögonkräm.:(

Smink o Sådant sa...

Ja, visst är det! Jag har under en tid nu testat Ole Henriksens produkter och då passade jag på att prova denna. När jag återgår till mina vanliga rengöringsprodukter kommer jag att prova ögoncremen i samma serie.