söndag 19 augusti 2007

Tips efterlyses

Jag har en tid nu letat efter ett bra transparent kompaktpuder. Använder vanligtvis bara löspuder men vill ha ett som är enklare att ha med för förbättring under dagen. Snubblade över Trucco som är Sebastians make up-serie (visste faktiskt inte att de sysslade med smink, där ser man!) och fundera på att kanske prova deras. Någon som har erfarenhet av Trucco? Skulle gärna prova Nars puder också. Eller kanske något annat tips på puder?

Det jag vill ha är ett transparent kompaktpuder som mattar ner blanka partier bra och är parfymfritt. Jag ska ha det med mig i väskan och därför är en praktiskt förpackning också bra.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör med Lancomes compactpuder, gillar det skarpt!

Anonym sa...

Trucco har kanonbra produkter för huden. Har inte testat deras puder, men jag hade en foundation därifrån som var bland det bästa jag någonsin testat. Go for it!

Anonym sa...

en lösning om du gillar löspuder, men inte gillar krånglet med att ha med sig det i väskan, så kan du testa lancomes Color ID löspuder. det kommer i en jättesmart förpackning som gör att det är lätt att ta med sig och anävnda. man kan även skruva av behållaren när det är slut och fylla på nytt puder från valfritt märke.
här kan du se hur den ser ut:
http://www.lancome-usa.com/makeup/powders/color-id-powder.htm

Malin sa...

Body shops kompakta puder är jättebra.:)

Smink o Sådant sa...

Tack för tipsen! Jag ska kolla in tipsen på Lancome, dessutom var det länge sedan jag hade puder från The Body Shop så jag ska ta mig en titt på vad som hänt där också.

Sofia, vad kul att Trucco är bra...ett märke jag helt missat (och jag som gillar Sebastians hårvårdsprodukter). Ligger högt på min prov-lista!

Anonym sa...

Jag har TooFaced Absolutely Invisible. Den funkar utmärkt!

Anonym sa...

Ja Trucco måste du bara prova! Håller med Sofia om att deras foundation är helt otroligt bra! Deras löspuder har jag även varit på väg att köpa då de verkar hålla hög kvalitet men det har aldrig blivit av.
Mitt favoritkompaktpuder är NARS. Brukar ha problem annars med just kompaktpuder då de lätt blir att se lite pudrigt ut på huden, men NARS är så otroligt finmalt att det försvinner in helt.

Smink o Sådant sa...

Oh, mer tips. Härligt härligt!

Nyans, jag har funderat på Nars kompaktpuder men eftersom jag inte kan kolla på det i verkligheten så har jag svårt att veta vilken nyans jag ska ha. Men älskar Nars förpackningar!